Inte för att det kanske gått märkbart långsamt på Alfafronten men jag har ändå varit lite upptagen på annan front på senaste tiden.
Jag köpte en Baywindow med popuptak i augusti och nu har jag äntligen fått tid till att jobba på den.
Golvet har slipats plåtrent i boyta och i hytt och har nu börjat grundmålas.
Dessutom fick jag nyss igång pärlan med skönt generatorremskrik och Lützendimma som följd - men den startade!
Vilket är en av ytterst få gånger sedan den ställdes av 1988
Nya tänddelar och fräsch soppa så hoppade hedenhösinsprutaren igång och lät sitt klassiska boxertuggande eka mellan garageväggarna. Nu blir det
bromspyssel och annat framöver innan det snickras komplett inredning med kök och annat som behövs.
(Bara så att ni inte tror att jag ligger på latsidan)
Självklart blir det något Alfa Romeo över bussen, och det blir inte 12V 3.0 Busson som står på en pall bredvid utan snarare en uppsättning Alfa
166-säten där fram!
Bussen är ett barnfrind eller snarare farmfind av förra ägaren som gick förbi den på en tomt och fick köpa loss den där den hade stått sedan 1988 med
tillhörande mossbeväxt tak och smutsig lack. Efter att han fixat några små saker tog jag över projektet och ska ha den i rullning i sommar.
Dom där VW bussarna har man levt nära med på 70/80 talet.
Har nog levererat miljontals Söderposten/Södertidningen till buden i södra Stockholm
Mellan 79-81 med min trogna gamla 1970 buss.
Den slet som ett djur och svek mig aldrig förutom en gång när jag tappade motorn i gatan.
Det visade sig att motorbalken bak rostat sönder i ett fäste så motorn lossnade och ramlade i backen.
Och jävlar vad förvånad jag blev när växelspaken flög bakåt i samma ögonblick som motorn föll ner till gatan.
Michael Gunnarsson
Giulia Super 1600 Finbilen
Berlina T-Spark 2,0 1972 okynnesedition Sr
Sprint QV 1,7 1986 okynnesedition Jr
33 Giardinetta 4x4 1986
----------------------------------------------
PV 1961 Sport Rallyedition
Duett 1967 Televerkare Competition Orange
Vitara V6 dragbil
MB C180 min bästa dailyrunner
Framförallt är den för vattenkyld och potentiella köpare skulle bli de
få folkabusstokarna som har en alfa hemma eller vice versa. Det är nog en svårsåld buss en vacker dag.
Här ska nörmast fixas lite bromsar, lack och inredningsbygge.
Dom där VW bussarna har man levt nära med på 70/80 talet.
Har nog levererat miljontals Söderposten/Södertidningen till buden i södra Stockholm
Mellan 79-81 med min trogna gamla 1970 buss.
Den slet som ett djur och svek mig aldrig förutom en gång när jag tappade motorn i gatan.
Det visade sig att motorbalken bak rostat sönder i ett fäste så motorn lossnade och ramlade i backen.
Och jävlar vad förvånad jag blev när växelspaken flög bakåt i samma ögonblick som motorn föll ner till gatan.
De är slitvargar som går tills inget håller ihop dom längre. På gott & ont.
Har en kompis i England som har stoppat i en subaru boxer 6a i sin T2 dubbelhytt 4x4, dessutom har den kran på flaket och används som arbetsbil så det
är extra roligt att överraska diverse kostymnissar m.m i den!!!
Din buss(o) ser fin ut
Harald Sveninge, Sala
FP Engines AB, Krylbo - Restoration Power Preformance.
-99 166 3.0 24v | Aux ingång i inst-fack | Powerflex | Insugsmoddad | SÅLD
-04 156SW 2.4 JTD
-04 Toyota Avensis D4D | RHD Englandsinport |
-67 Amazon för bana 5cyl med MC Föggar | -69 Volvo 145 sommar brukis | Lynx GL 250 -85 | Crescent 2013 -61
Vinterbilen - BMW 750 -90 V12 POWER
Syncro 4x4 och en drös med hästar hade varit underhållande i denna det håller jag med om.
Inga problem med att ta sig fram då med tanke på markfrigången dessa rullande sommarstugor har! :)
Sala.. där finns ju förresten en riktig folkatok i de trakterna, ingen du känner?