Pages:
1
..
44
45
46
47
48
..
54 |
AndersH
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2010-8-26
Befinner sig: Linköping
Medlemmen är Offline
|
|
Jobbigt att rikta taket sen
Anders Hellberg
|
|
FredrikAssarsson
Alfa-guru
      br>
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline
Humör: Berlinafeber!
|
|
Senare bekymmer, man ska inte tänka så långsiktigt jämnt
Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5, ’06 GT3.2, ’00 166 3.0, ’77 GTV 2.0
Nuvarande: '04 Alfa 166 3.2, 70 Alfa Berlina 1750 "GTAm”, 1968 Alfa 1750 GTV ”lervällingsliket”
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
För dom som inte hängt med på FB Alfisti sweden så gjorde jag ett besiktningsförsök, kom inte ens in i hallen! CO halt mättes utanför och den var
skyhög 7-8 %
Många kunniga inslag på FB och nya försök att få till Weberinställning
Anders Hellberg
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Tillbaka igen nu skall CO problemet fixas börjar med tändkablar med 0 Ohm resistans i stället för 10k samt nya NGK 
Anders Hellberg
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Skulle besikta Bertonen imorgon men pga av kyla snö mm har jag inte fått ordning på CO halten. Men nu kan jag skylla på att Dekra klantat sig och inte
får besikta bilar längre, det är stängt!
Helt otroligt undrar vad dom gjort, kanske felmätning av CO halt
Anders Hellberg
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Haft ågren för läckande styrväxel ( den är ju engelsk) men ser ut som det läcker via bultarna (UNC förstås) gängtejp är kuren!
Anders Hellberg
|
|
FredrikAssarsson
Alfa-guru
      br>
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline
Humör: Berlinafeber!
|
|
Det är inte så att den läcker pga små små sprickor i godset då? De är ju inte direkt kända för att vara byggda av hållbart material 😬
Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5, ’06 GT3.2, ’00 166 3.0, ’77 GTV 2.0
Nuvarande: '04 Alfa 166 3.2, 70 Alfa Berlina 1750 "GTAm”, 1968 Alfa 1750 GTV ”lervällingsliket”
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Hoppas inte det, såg ut att komma från bultarna, men risk att jag fått in nåt skit mellan schimsen
Tips till alla: f om ni har styrväxeln ute fyll med nån billig tunn olja först o se att det inte läcker INNAN ni monterar den styrväxeln!
Anders Hellberg
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  | Tillbaka igen nu skall CO problemet fixas börjar med tändkablar med 0 Ohm resistans i stället för 10k samt nya NGK |
Provkört NGK kablarna (10kOhm) i Giulian funkar bra där dvs det är inte där felet ligger
Anders Hellberg
|
|
Enell
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2016-10-16
Befinner sig: Nässjö
Medlemmen är Offline
|
|
för Giulian, den gör sig i snöfallet.
På min bil är läckage ur styrväxeln ett återkommande problem men då beror det på packningen mellan lock och hus. Ändå förhållandevis ett hyfsat
lättåtgärdat problem.
Skulle tro att det beror på att extraktorröret frestar packningen eftersom det är oroväckande nära.
Niclas Enell
Alfa Romeo 1750 GTV, Alfa Romeo Sprint QV, Alfasud Sprint
|
|
Goran
Junior Alfista
  br>
Registrerad: 2014-5-23
Befinner sig: Silverdalen
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  | Tillbaka igen nu skall CO problemet fixas börjar med tändkablar med 0 Ohm resistans i stället för 10k samt nya NGK |
Har du elektronisk tändning på motorn? T.ex Ignitor Pertonix föreskriver att det ska vara tändkablar med resistans.
Göran Fransson
CAR medlem #1385
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Goran  | Quote: Ursprugligen inlagt av AndersH  | Tillbaka igen nu skall CO problemet fixas börjar med tändkablar med 0 Ohm resistans i stället för 10k samt nya NGK |
Har du elektronisk tändning på motorn? T.ex Ignitor Pertonix föreskriver att det ska vara tändkablar med resistans. |
Tack, tillbaka till NGK kablar
Anders Hellberg
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Enell  | för Giulian, den gör sig i snöfallet.
På min bil är läckage ur styrväxeln ett återkommande problem men då beror det på packningen mellan lock och hus. Ändå förhållandevis ett hyfsat
lättåtgärdat problem.
Skulle tro att det beror på att extraktorröret frestar packningen eftersom det är oroväckande nära. |
Tyvärr läcker det utan att jag kör, men skall börja med övre packningen som du säger den är ju enkel att komma åt
Anders Hellberg
|
|
Ken
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2007-8-7
Befinner sig: Stallarholmen
Medlemmen är Offline
Humör: Oo=V=oO
|
|
På min bil läckte styrväxeln vid tätningen på undersidan ner mot styrarmen. Den kunde man byta underifrån, och sedan ska man ha fett och inte olja kom
jag på. Men den där stackars styrväxeln har ett hårt jobb, speciellt om man har breda däck och kör lite bana med. Jag tror kanske att huset är för
klent och rör sig för mycket - det finns nya från Alfaholics i superläcker design!
Kenneth Larsson
Stallarholmen
Spider TS -96; Ford Mustang GT -17; Volvo XC 60 bruxis; Mercruiser 305 Cui V8 i motorbåten
|
|
AndersH
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Ken  | På min bil läckte styrväxeln vid tätningen på undersidan ner mot styrarmen. Den kunde man byta underifrån, och sedan ska man ha fett och inte olja kom
jag på. Men den där stackars styrväxeln har ett hårt jobb, speciellt om man har breda däck och kör lite bana med. Jag tror kanske att huset är för
klent och rör sig för mycket - det finns nya från Alfaholics i superläcker design!
|
Den är ju engelsk! ( iofs alfaholics oxå)
Anders Hellberg
|
|
Pages:
1
..
44
45
46
47
48
..