Pages:
1
..
6
7
8 |
Nanker
Junior Alfista
br>
Registrerad: 2011-4-8
Befinner sig: Kalmar
Medlemmen är Offline
|
|
Ajaj
Men kommer verkligen en drivknut så fort?
Det är inte nåt av hjulen som lossnat lite och hugger i ok eller nåt?
Tobias Nanker
Bertone -72
också röd: Ducati 900SS -90
ännu äldre: Vespa Touring -61
|
|
Jonka Olofsson
Alfa-freak
br>
Registrerad: 2015-10-7
Befinner sig: Laholm
Medlemmen är Offline
Humör: Meksugen!
|
|
Har känt av detta ett par gånger innan men sen har det försvunnit för att sen återkomma. Nä det är 18" fälgar aom sticker ut mycket så de är inte ens
nära oken. Båda övre länkarmar är bytta.
-Johannes Olofsson
-156 TS SP3 -99
-Volvo V50 2.0D -08
"Att göra bästa diesel-motorn är väl iofs som att vara smartast i särskolan" -Qv-kraft
|
|
Nanker
Junior Alfista
br>
Registrerad: 2011-4-8
Befinner sig: Kalmar
Medlemmen är Offline
|
|
Jajustja, du hade storfälgar.
När jag tänker efter så har jag knäckt knutar akut i min ungdom, då på en Ford.
Lycka till!
Tobias Nanker
Bertone -72
också röd: Ducati 900SS -90
ännu äldre: Vespa Touring -61
|
|
Jonka Olofsson
Alfa-freak
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Hehe precis. Men det måste va en knäckt knut väl? Känns inte som att set skulle va växellåda eller kopplingen..
Tack, det kan behövas!
-Johannes Olofsson
-156 TS SP3 -99
-Volvo V50 2.0D -08
"Att göra bästa diesel-motorn är väl iofs som att vara smartast i särskolan" -Qv-kraft
|
|
Jonka Olofsson
Alfa-freak
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Mycket riktigt var yttre knuten körd helt åt helvete, bytt hela drivaxeln nu så den är fixad! Sorry för dåliga uppdateringar, en massa annat har fått
komma före..
-Johannes Olofsson
-156 TS SP3 -99
-Volvo V50 2.0D -08
|
|
Jonka Olofsson
Alfa-freak
br>
Medlemmen är Offline
|
|
Verkar som att den snart är på vägarna igen! Tog mig tiden att dissekera drivknuten för ett par dagar sen och där skramlade runt en jävla massa flisor
o skärvor o kulor i damasken. Ni som är med i Alfisti Sweden på facebook kanske såg bilden jag la upp där, inte konstigt att bilen inte varit körbar!
-Johannes Olofsson
-156 TS SP3 -99
-Volvo V50 2.0D -08
|
|
GTV-Jonas
Alfa-freak
br>
Registrerad: 2003-2-8
Befinner sig: Järfälla
Medlemmen är Offline
Humör: Vrooom
|
|
Här sitter man o slösurfar diverse intressant på forumet, och så dyker den här tråden upp!
BJZ köpte jag sprillans ny 1999 från Torvalla bil i Haninge. Sp3 och mellanstora vingen som extrautrustning var hur jag hämtade ut den.
Sen började det förstås klia i fingrarna och det blev bilstein dämpare med vogtland fjädrar med 40mm sänkning. Slutdämpare från Remus. 18"
kryssekerfälgarna är egentligen gjorda för BMW men fick dom borrade för att passa alfan. Har för mej att jag fick sätta spacers fram eller bak för att
det skulle funka. Fick även rulla skärmkanterna bak för att det inte skulle skrapa i så mycket.
Interiört monterade jag handbromshandtag, växelspaksknopp och ram runt växelspaksdamasken i aluminium från Zender. Pedaler, vita blinkers och
låsknoppar med alfaloggo från Novitec. Öppet K&N filter. Svarta textilmattor med röd kant på golvet. Tonade rutor både fram och bak. Ruskigt snygg om
jag får säga det. Men den hemska fronten monterade inte jag på!
Vet att han som köpte den efter mej hade den utomlands, Spanien eller så i många år. Förmodligen därför den är rostfri.
Kul o se att den lever!
Om den fortfarande gör det?
/Jonas
|
|
75anders
AlfaRäv
br>
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Kristinehamn
Medlemmen är Offline
Humör: Hemvänd 75:a
|
|
Löste du airbagproblemet någon gang?
Anders Ekberg
Alfa GT 3.2 Svart -06, Alfa 166 3.2 Röd -05, Alfa 156 2,5 v6 Röd -00, Alfa 75 3.0 Röd -90 tillbakaköpt, Alfa 166 3.2 Ti Svart -05,
Meriter:Alfa 166 3.0 -00 röd avställd/donator Såld, Citroen C4 Picasso 110 hdi Krockad, Citroën Picasso -02 manligt babyblå Knappast en merit men den
funkar, Alfa 75 3.0 -90 röd med dragkrok Såld!, Fiat Croma Turbo -89 vit med grymt kjolpaket Såld!, Ford Windstar -99 Familjeexpress Såld!, Haase
future med iame komet 125cc Såld!, Alfa 164 Q4 -94 mröd landsvägslok. Såld! Alfa 33 1,7 16v -90 röd. Såld
|
|
Pages:
1
..
6
7
8 |