AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Gta:n känns slö, placebo eller?
Norre
Alfista
***
Avatar



Inlägg: 397
Registrerad: 2003-9-24
Befinner sig: Nybro
Medlemmen är Offline


[*] Inlagd 2017-8-7 kl 22:52
Gta:n känns slö, placebo eller?


Det finns inga felkoder eller något men jag tycker att jag saknar både vrid och några hästar.
Bilen känns mycket piggare när den är kall men så fort den kommer upp i normaltemp känns den något tröttare.
kollade lite när jag körde hem ikväll och såg att insugsluften låg på konstant 32 grader, borde inte den variera lite i temp?
Har bytt spjällhus samt tagit bort förkattarna men inte mappat den.
Har provat med att haft batteriet bortkopplat under nån timme.

finns det något som kan ställa till det utan att ge felkoder? har testat olika felkodsläsare men inga loggade felkoder eller intermittenta felkoder.




M. Norlander
156 GTA sw -03
164 2,0TB -98
164 2,0TS -90
Fiat coupe 2,0 16vt -95
Lancia delta integrale -90
Maserati 222SE -88
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
FredrikAssarsson
Alfa-guru
******
Avatar

Avatar


Inlägg: 4795
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Steninge/Märsta
Medlemmen är Offline

Humör: snickerssugen

[*] Inlagd 2017-8-7 kl 23:18


Luftmassemätaren!



Fredrik Assarsson.
F.d: 1999 166 3.0, 1998 Alfa 156 2.5 V6 trimmad, portad.
Nuvarande: 1977 Alfetta GTV2000 Rosso530, 2006 Alfa Romeo GT 3.2L Nero Metallico. 2000 Alfa 166 Zender 3.0 "GTA" Blu Oddisea.

When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. /Jimi Hendrix
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Oscar
AlfaRäv
*****
Avatar



Inlägg: 2107
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Kalmar
Medlemmen är Offline

Humör: Desmoquattro

[*] Inlagd 2017-8-8 kl 10:19


Kontrollera också sprickor i slangar up-stream från LMM. Inte för att jag tror att det är det men det är gratis att kolla. Hade motsatt problem på min GTV, gick ryckigt kall men bra varm. När bälgen var varm, mjuk o fin höll den tätt - kall sög den tjuvluft vid belastning. Och föga förvånande hjälpte byte av LMM :)





- Oscar Persson -
75 3.0 -90 America
VW Golf R -16, Ducati 888 -93
(ex: GTV 3.0 -98, 164 V6 Turbo -92, 75 TS -88, 164 TS -92)
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Norre
Alfista
***
Avatar



Inlägg: 397
Registrerad: 2003-9-24
Befinner sig: Nybro
Medlemmen är Offline


[*] Inlagd 2017-8-8 kl 10:19


funderade på den med faktist..
Bosch orginal som gäller eller vågar man köra på något annat märke?
bosch kostar 1400:- sen finns det märken som Bremo, Stark mfl där priserna ligger runt 800:-




M. Norlander
156 GTA sw -03
164 2,0TB -98
164 2,0TS -90
Fiat coupe 2,0 16vt -95
Lancia delta integrale -90
Maserati 222SE -88
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Norre
Alfista
***
Avatar



Inlägg: 397
Registrerad: 2003-9-24
Befinner sig: Nybro
Medlemmen är Offline


[*] Inlagd 2017-8-8 kl 10:20


Quote: Ursprugligen inlagt av Oscar  
Kontrollera också sprickor i slangar up-stream från LMM. Inte för att jag tror att det är det men det är gratis att kolla. Hade motsatt problem på min GTV, gick ryckigt kall men bra varm. När bälgen var varm, mjuk o fin höll den tätt - kall sög den tjuvluft vid belastning. Och föga förvånande hjälpte byte av LMM :)



Den är helt tät, bytte nyss slangarna men tack för inputen!!




M. Norlander
156 GTA sw -03
164 2,0TB -98
164 2,0TS -90
Fiat coupe 2,0 16vt -95
Lancia delta integrale -90
Maserati 222SE -88
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Norre
Alfista
***
Avatar



Inlägg: 397
Registrerad: 2003-9-24
Befinner sig: Nybro
Medlemmen är Offline


[*] Inlagd 2017-8-8 kl 11:34


Hittade en Bosch för en femhundring så jag beställde den, återkommer när jag bytt :)



M. Norlander
156 GTA sw -03
164 2,0TB -98
164 2,0TS -90
Fiat coupe 2,0 16vt -95
Lancia delta integrale -90
Maserati 222SE -88
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
FredrikAssarsson
Alfa-guru
******
Avatar

Avatar


Inlägg: 4795
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Steninge/Märsta
Medlemmen är Offline

Humör: snickerssugen

[*] Inlagd 2017-8-8 kl 17:41


Bara Bosch på både LMM och Lambda. Alltid. Alltid.
Dock är det bara sensorn som behövs, inte hela luftmassehuset/röret.

Att du hittade en för en femhunka läy spännande - är det via eBay verkar de för under 900kr att vara piratdelar i boschlådor enligt britterna. Se bara till att det är en pålitlig köpare så blir det nog bra.
3.2 använder en annan LMM än resterande motorer, kan vara viktigt att veta för sensorn är gemensam inuti LMMhuset för alla CF2 motorer nämligen 1.6ts, 1.8ts, 2.0ts, 2.5, 3.0 ja du fattar men INTE 3.2 då en ändring kom iom 3.2motorerna och framförallt skiftet till CF3 avgasrening med förkattar som kom i stort sett samtidigt.




Fredrik Assarsson.
F.d: 1999 166 3.0, 1998 Alfa 156 2.5 V6 trimmad, portad.
Nuvarande: 1977 Alfetta GTV2000 Rosso530, 2006 Alfa Romeo GT 3.2L Nero Metallico. 2000 Alfa 166 Zender 3.0 "GTA" Blu Oddisea.

When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. /Jimi Hendrix
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
Norre
Alfista
***
Avatar



Inlägg: 397
Registrerad: 2003-9-24
Befinner sig: Nybro
Medlemmen är Offline


[*] Inlagd 2017-8-8 kl 23:37


Jo jag vet, har köpt av honom innan och är det en kopia så är det bara summan av 1/4 förfest som ryker ;)
Kollade det innan och såg att det bara är 3,2 som har samma sensor.




M. Norlander
156 GTA sw -03
164 2,0TB -98
164 2,0TS -90
Fiat coupe 2,0 16vt -95
Lancia delta integrale -90
Maserati 222SE -88
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.11
XMB Forum Software © 2001-2011 The XMB Group
[efterforskningar: 17] [PHP: 83.0% - SQL: 17.0%]