AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Bromsservo. Lockheed vs. Powertune
veloce
Mr. nylackad Duetto

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Limhamn
Medlemmen är Offline

Humör: Spider!!!

[*] Inlagd 2018-5-13 kl 10:18
Bromsservo. Lockheed vs. Powertune

På tidiga 105-alfor fanns enkretssystem för bromsarna. En del använde en ganska stor servo från Lockheed. Denna var lite guldeloxerad. Nu finns inte denna som reservdel längre sen många år utan har ersatts av en som ser likadan ut, Powertune, den svarta på bilden. Har någon erfarenheter av den "nya" svarta Powertune? Det finns original renoveringsdelar fortfarande hos t.ex. http://www.powertrackbrakes.co.uk/brakes.html men det kostar en del. Powertunes verkar billiga.

lockheed-junction_365x545[1].jpg - 36kB

s-l1600[1].jpg - 287kB

Wille R. Betalande medl. CAR sedan 1970 ->. Medlem nr 17 på Alfapower. Alfa Romeo 1750 Spider Veloce, rundhäck från 1967, min sedan 1970. Startade Alfaklubbens webbsidor och annonser när Internet föddes 1995. www.veloce.se och www.duettoregister.com och en till www.duettoinfo.com
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare
bjorn55
Alfista

Registrerad: 2016-1-5
Befinner sig: på Yngaren med snipan eller i garaget?
Medlemmen är Offline

Humör: :-)

[*] Inlagd 2018-5-14 kl 16:34

Är inte riktigt säker på vad du har för problem..
Kan bistå med lite erfarenheter från mitt servo där jag använt renoveringssatsen som tycks fungera utmärkt. Detaljer finns i min tråd som du följt. Eller är ditt gamla servo helt slut så det måste bytas ut?

Giulietta Sprint 750B -55
Giulia Sprint GT 1600 -65

Björn Jägerstedt
CAR medlem 9182
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
veloce
Mr. nylackad Duetto

Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Limhamn
Medlemmen är Offline

Humör: Spider!!!

[*] Inlagd 2018-5-14 kl 16:49

Quote: Ursprugligen inlagt av bjorn55  
Är inte riktigt säker på vad du har för problem..
Kan bistå med lite erfarenheter från mitt servo där jag använt renoveringssatsen som tycks fungera utmärkt. Detaljer finns i min tråd som du följt. Eller är ditt gamla servo helt slut så det måste bytas ut?

Jag har inga problem med min servo, jag är mest nyfiken på hur de s.k. eftermarknadsgrejorna står sig vid jämförelse. Men skit samma.

Wille R. Betalande medl. CAR sedan 1970 ->. Medlem nr 17 på Alfapower. Alfa Romeo 1750 Spider Veloce, rundhäck från 1967, min sedan 1970. Startade Alfaklubbens webbsidor och annonser när Internet föddes 1995. www.veloce.se och www.duettoregister.com och en till www.duettoinfo.com
Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare

Upp till toppen