blompa
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2013-11-11
Befinner sig: Linköping
Medlemmen är Offline
|
|
Umeåmaffian dyker upp igen!
En blåsig decemberkväll mellan julen och nyår återförenades Umeåmaffian i Don Bennys garage.
Don Benny, Don Rikard och Don Andreas var närvarande.
målet bestod i att montera en Andream Android 10 Snapdragon 625-baserad stereouppgradering.
Den skulle ge bilen, blåtand, nav, screen mirroring och backkamera. Allting kopplat till bilens stereo såklart.
Själva monteringen var rätt smidig. Jag demonterade gamla skärmen samt mittkonsollen och hade nya enheten inkopplad provisoriskt för test på en
halvtimme.
Ytterligare 3½ timme senare har kabel för backkamera dragits, inredning har demonterats och monterats tillbaka, Lödning har skett av plus och
minuskabel.
Arbetet gick smidigt, Don Benny och Don Rikard hann dessutom med att felsöka BMWns "fiffiga" IBS (intelligent Battery Sensor) som laddat ur batteriet
ett par gånger.
Installationen gick väl och bilens konnektivitet har ökat avsevärt. Då det är en Android-enhet går det installera Appar på den så den fick Waze
installerat. Det borde fungera väl med enhetens lite kraftigare GPS-antenn.
Som bonus är nya skärmen 8.8, mot gamla skärmens 6.5. Dessutom är den mycket mer högupplöst och har IPS-teknik och touch!
Några få bilder togs....

[Ändrad 2020-12-28 av blompa]
|
|
NZORIKKO
Alfa-guru
      br>
Registrerad: 2002-8-23
Befinner sig: UMEÅ
Medlemmen är Offline
Humör: ThingsCanAlwaysGetBetter
|
|
Vad var det för märke på enheten vi satte dit? Finns den utan backkamera?

[Ändrad 2020-12-31 av NZORIKKO]
Rikard Olson http://www.alfapower.nu/gallery/album161
NKL 75 3.0 V6 America -89 Grand Tourismo Velocita. NUXen 75 3.0 V6 America -88 påbörjad renovering. WiFEn 166 3.0 24V Super -99 premiumbilen.
Hundrafemtiofemman 155 1.8 TS -93 dotterns bruksbil.
156 2.0 TS sedan -99 Selespeed auktionsbilen.
|
|
blompa
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2013-11-11
Befinner sig: Linköping
Medlemmen är Offline
|
|
Bra bild av Rikard. Jag var mitt inre i att dra kabel till backkameran vilket var relativt billigt. Bra sak att kolla upp i förväg hur man gjorde, där
sparades en helt del tid.
@rikard: följ länken ovan. Backkameran är tillval. Så också dabradio som jag inte beställde.
Men får dubbelkolla att det ska passa och att man beställer rätt. Den ovan är för min bil som har den gamla ccc-displayen. Har du nyare cic eller den
efter är det olika kontakter så då måste man ha olika androidenheter.
|
|
|