Pages:
1
2 |
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Inlägg: 8088
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
"Älgtest"

70 km/ tim 2021
[Ändrad 2021-12-11 av Georg]
|
|
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Inlägg: 8088
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
70km/tim 1980
|
|
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Inlägg: 8088
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
|
|
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Inlägg: 8088
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
1980 års Sud är i princip identisk med 1972 års Sud. Nästan 50 års bilutveckling har gett vad ?
|
|
Sune Karlsson
Alfista
   br>
Inlägg: 185
Registrerad: 2012-5-25
Befinner sig: Peking/Arboga
Medlemmen är Offline
|
|
Ett ton till att hålla kvar på vägen?
Sune Karlsson, Örebro
Giulia Veloce -17, Alfetta GTV -77, 156 GTA -04, Junior Zagato -71
|
|
Bergils
För evigt Rolf Lassgård
     br>
Inlägg: 1134
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Norrköping
Medlemmen är Offline
Humör: Precis som Rolf Lassgårds
|
|
Ganska intressant faktiskt
-- Johan Bergils --
Carmember
Alfa 166 3,0 -99
Alfa Romeo Alfetta GTV -77 "Edizione Sanremo"
Lancia Beta -75
Ex: 1300GTJ, 156TS, 164 12v 1989, 164 12v 1990, 16424v 1994, 166 ts 1999, Gtv6, 156ts Sw, 166v6, 159 sw, Maserati Ghibli, 159 -08, Maserati Zagato
Spyder, 159 -08
|
|
Björnbusen
AP's fett ischist
      br>
Inlägg: 5249
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Bromma, Stockholm
Medlemmen är Offline
Humör: V6-trimmning
|
|
Exakt så tänker jag också...
Björn Ek
AlfaPowermedlem Nr 5
AlfaRomeo Alfetta V6 1976
AlfaRomeo 166 3.0 V6 Sportronic 2004
¨Knarkar nästan aldrig¨
|
|
Besar
Alfa-freak
    br>
Inlägg: 675
Registrerad: 2014-12-5
Befinner sig: Malmö
Medlemmen är Offline
|
|
Tror inte ett ton räcker...mach e väger "2182 kg"!!!
|
|
FredrikAssarsson
Alfa-guru
      br>
Inlägg: 7431
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline
Humör: Berlinafeber!
|
|
Bra att den inte kan ta sig runt svängar. Blir mer autentiskt så. En Mustang ska väl inte kunna ta älgtestet utan bytt hjulupphängning
Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5, ’06 GT3.2, ’00 166 3.0, ’77 GTV 2.0
Nuvarande: '04 Alfa 166 3.2, 70 Alfa Berlina 1750 "GTAm”, 1968 Alfa 1750 GTV ”lervällingsliket”
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
|
|
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Inlägg: 8088
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
Vill bara visa resten av uppslaget i TV
Jag delar inte era reaktioner rakt av. Är det inte så att elbilar idag har batterierna väldigt lågt ner. En väsentligt mkt tyngre bil med mkt låg
tyngdpunkt å sååååå mkt bättre kontakt m. däcken ska nog inte vara så mkt sämre på att hålla sig på plats !
|
|
Björnbusen
AP's fett ischist
      br>
Inlägg: 5249
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: Bromma, Stockholm
Medlemmen är Offline
Humör: V6-trimmning
|
|
Hmm... det vore roligt om någon av våra ex motorjournalister kunde komma in med några tankar här. Jag har så oerhört svårt att tänka mig att inte
vilken standardgolf som helst idag skulle köra cirklar runt en Sud på en bana. 
Jag vet att folk på våra forum brukar gilla att säga "men sen kom vi till en rondell och då hade de ingen chans att följa med" men handen på hjärtat
så säger nog det mer om Alfistens vilja att gasa i rondeller än någon sorts magiska chassikonstruktioner...
Nu svär jag i kyrkan!
Björn Ek
AlfaPowermedlem Nr 5
AlfaRomeo Alfetta V6 1976
AlfaRomeo 166 3.0 V6 Sportronic 2004
¨Knarkar nästan aldrig¨
|
|
matfo
AlfaRäv
     br>
Inlägg: 1922
Registrerad: 2003-8-12
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline
Humör:
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av Björnbusen  | Hmm... det vore roligt om någon av våra ex motorjournalister kunde komma in med några tankar här. Jag har så oerhört svårt att tänka mig att inte
vilken standardgolf som helst idag skulle köra cirklar runt en Sud på en bana. 
Jag vet att folk på våra forum brukar gilla att säga "men sen kom vi till en rondell och då hade de ingen chans att följa med" men handen på hjärtat
så säger nog det mer om Alfistens vilja att gasa i rondeller än någon sorts magiska chassikonstruktioner...
Nu svär jag i kyrkan! |
Hur vågar du!? 
Mats Forssén
Nuvarande italienska fordon: 147 GTA -03
Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS, 156 GTA SW, 156 TS SW, 90 2.5 QO
Tidigare italienska fordon: Mondial T, 131 Supermirafiori, Croma i.e
Tidigare racebilar: Abarth 695 Assetto Corse Evo -13, Abarth 500 Assetto Corse, 75 TS, 156 TS kompressor, GTV6 3.0 24v
|
|
matfo
AlfaRäv
     br>
Inlägg: 1922
Registrerad: 2003-8-12
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline
Humör:
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av matfo  | Quote: Ursprugligen inlagt av Björnbusen  | Hmm... det vore roligt om någon av våra ex motorjournalister kunde komma in med några tankar här. Jag har så oerhört svårt att tänka mig att inte
vilken standardgolf som helst idag skulle köra cirklar runt en Sud på en bana. 
Jag vet att folk på våra forum brukar gilla att säga "men sen kom vi till en rondell och då hade de ingen chans att följa med" men handen på hjärtat
så säger nog det mer om Alfistens vilja att gasa i rondeller än någon sorts magiska chassikonstruktioner...
Nu svär jag i kyrkan! |
Hur vågar du!? 
|
På samma tema men utan övertramp som innebär att smutskasta Sud eller andra Alfor så kan man kolla denna film. 
Why Hot-Hatches are Now Faster than Old Supercars
Mats Forssén
Nuvarande italienska fordon: 147 GTA -03
Tidigare Alfor: Stelvio 2.2, Stelvio 2.0, 90 2.5 Super, Berlina 1750, 164 Q4, 2x159 Tbi SW, 159 2,2 JTS, 156 GTA SW, 156 TS SW, 90 2.5 QO
Tidigare italienska fordon: Mondial T, 131 Supermirafiori, Croma i.e
Tidigare racebilar: Abarth 695 Assetto Corse Evo -13, Abarth 500 Assetto Corse, 75 TS, 156 TS kompressor, GTV6 3.0 24v
|
|
Finnland
Pungsvettig
     br>
Inlägg: 1956
Registrerad: 2002-10-4
Befinner sig: Nykarleby, Finland
Medlemmen är Offline
Humör: 8|
|
|
Nyare är alltid snabbare, tekniken och tiden marcherar framåt. Är absoluta varvtider det som gäller så går man å köper, som dom säger i videon ovan
också, en ny Golf GTI eller dylikt. Gamla bilar håller man på med för att man just gillar att hålla på med gamla bilar.
Henrik Frilund
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
Alfa Romeo Sprint 1988
oo=v=oo
|
|
Georg
ModeratorAP's Rost/Sud-Guru
      br>
Inlägg: 8088
Registrerad: 2002-6-20
Befinner sig: NORDINGRÅ
Medlemmen är Offline
Humör: Sudträsket - igen ! :)
|
|
Minns att Åke Nyberg skrev att han kunde köra cirklar med sin sud runt nya Hundkojan när den kom. ?! Jag tänkte då att det nog aldrig var testat.
Men jag kan överraska er med vad en gammal bil kan göra mot en då modern.
Ca 1978 körde jag rallyspecial A på Sviestad. Ett antal prov in å ut ur rondellen slalom lite bankörning m. hinderkörning lite grusåka där man skulle
bygga speedwaybana. osv Man fick en skiss på hur man skulle köra runt tunnor å liknande.
Vassaste bilen var en Kadett vässad GTE 2.0 m.diff å bara fixad för den typen åka.
Jag åkte DKW F12. Hade svetsat om bärarmarna bak för att sänka den å sen hade jag en enkel båge och hasplåt. Men vässad till ca 55 hk. Jag hade ca en
halv sekund upp till Kadetten på proven.
|
|
Pages:
1
2 |