George Junior
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2005-7-2
Befinner sig: Pan American Highway
Medlemmen är Offline
Humör: Work hard, play harder
|
|
Bromsservoslang 159 2.2 JTS - var köpa?
Hej!
Letar efter styrservoslangen 50507277 för leverans till Costa Rica. Firman i Litauen där jag hittade den till vettigt pris (175 USD plus frakt) har
restat den. Verkar som den börjar bli svår att få tag i?
Problement är att någon har bytt slangbiten tidigare i bilens liv och då kastat den flödes/tryckbegränsare som sitter inne i slangen. Så
servostyrningen skorrar och bråkar framför allt vid parkering.
Tips på var man lämpligen köper den med internationell leverans?
Vore skönt att få ut frugans bil ur garaget igen... 
David George von Boisman
Nu: Engelsk Sportbil (Mg3 2018) Förr: massa grymma moppar, Saab 96 kortnos, DKW F 102, Peugeot 106, Mazda Miata, Giulietta delivery (inhyrd), Fiat
Uno, Fiat Palio Adventure, Opel Zafira, Fodervärd åt exfruns 159 2.2JTS från 2008.
|
|
George Junior
AlfaRäv
     br>
Medlemmen är Offline
|
|
Bilen är från 2008, ifall nån undrar...
David George von Boisman
Nu: Engelsk Sportbil (Mg3 2018) Förr: massa grymma moppar, Saab 96 kortnos, DKW F 102, Peugeot 106, Mazda Miata, Giulietta delivery (inhyrd), Fiat
Uno, Fiat Palio Adventure, Opel Zafira, Fodervärd åt exfruns 159 2.2JTS från 2008.
|
|
bravo
Alfa-freak
    br>
Registrerad: 2012-1-11
Befinner sig: Trelleborg
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av George Junior  | Hej!
Letar efter styrservoslangen 50507277 för leverans till Costa Rica. Firman i Litauen där jag hittade den till vettigt pris (175 USD plus frakt) har
restat den. Verkar som den börjar bli svår att få tag i?
Problement är att någon har bytt slangbiten tidigare i bilens liv och då kastat den flödes/tryckbegränsare som sitter inne i slangen. Så
servostyrningen skorrar och bråkar framför allt vid parkering.
Tips på var man lämpligen köper den med internationell leverans?
Vore skönt att få ut frugans bil ur garaget igen... |
enklaste för dig är Ebay.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m...
Rickard Bergh alfa tok som bara älskar märket.
Har 5 alfa suddar, 1st sudd L -75 som projekt bil, 1st alfa sud L -80, 1st Grön sud Ti -76, 1st sud Ti -76, 1st sud 4dr serie 3 1,5 -82, en 33 4x4 -89
som donator, 33 4x4 -89, 1st Giulietta 2,0jtd 2011.
Area sales manager svenska marknaden för
Hella Gutmann Solutions A/S
rickard.bergh@hella-gutmann.com
|
|
George Junior
AlfaRäv
     br>
Medlemmen är Offline
|
|
Tack. Jag har hittat de alternativen, men vad jag kan se så kan ingen av de 3 säljarna som listas just nu, skicka internationellt.
Finns det någon seriös firma i Europa som har den här typen av delar?
David George von Boisman
|
|
George Junior
AlfaRäv
     br>
Medlemmen är Offline
|
|
Bravo du som har koll, kan man få tag i en begagnad slangstump med den där ventilen i? Nån som skrotat nåt eller så... Det är inga problem att pressa
dit en ny slang på det gamla röret.
David George von Boisman
|
|
Chramon
AlfaRäv
     br>
Registrerad: 2004-1-27
Befinner sig: Lycksele
Medlemmen är Offline
Humör: :-) Alfa Giulia 2.0 T 200
|
|
Även om det står Shipping not specified så brukar de kunna skicka.
Bara maila säljaren så löser det sig nog. Har själv gjort det några gånger.
I värsta fall be Georg?
Säljaren kanske hellre skickar Tyskland - Sverige än ut i vida världen...
Christer Andersson Alfa Romeo Giulia 2.0 Super -17
Fiat Punto Easy 1.2 -13
|
|
bravo
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av George Junior  | Tack. Jag har hittat de alternativen, men vad jag kan se så kan ingen av de 3 säljarna som listas just nu, skicka internationellt.
Finns det någon seriös firma i Europa som har den här typen av delar? |
du får skicka ett meddelande till dom. jag har handlat mkt av folk på ebay som inte har det valet. men när man kontaktar dom så är det inga problem
att skicka dit du finns, dom får ändra annonsen så det skickas worldwide.
begagnad hade jag inte köpt då det är vanligt med läckage osv. bytade några när jag var på auktoriserad verkstad.
Har 5 alfa suddar, 1st sudd L -75 som projekt bil, 1st alfa sud L -80, 1st Grön sud Ti -76, 1st sud Ti -76, 1st sud 4dr serie 3 1,5 -82, en 33 4x4 -89
|
|
George Junior
AlfaRäv
     br>
Medlemmen är Offline
|
|
Japp, jag kontaktade https://fiatalkatreszek.hu/ och de svarade på engelska med instruktioner på hur man lägger en order, fixar frakt och betalar. Verkar hanterbart.
Tack för hjälpen. Det verkar som att det börjar bli knepigt att få tag i delar till tidiga 159or, är det så?
David George von Boisman
|
|
bravo
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|
Quote: Ursprugligen inlagt av George Junior  | Japp, jag kontaktade https://fiatalkatreszek.hu/ och de svarade på engelska med instruktioner på hur man lägger en order, fixar frakt och betalar. Verkar hanterbart.
Tack för hjälpen. Det verkar som att det börjar bli knepigt att få tag i delar till tidiga 159or, är det så? |
ja sista tillverkade bilarna är snart mer än 10 år gamla och då behöver inte tillverkaren tillhanda hålla med reservdelar. det är bara krav på det i
10 år. men så länge det är står åtgång på vissa delar fortfarande så har dom det tillgängliga men det fasas ut mer och mer.
|
|
George Junior
AlfaRäv
     br>
Medlemmen är Offline
|
|
Har fått slangen nu från https://fiatalkatreszek.hu/, de var riktigt smidiga att beställa från trots att sidan är på Ungerska.
Att det sedan kostade nästan lika mycket i tull och import som priset på slangen får man ta...
David George von Boisman
|
|
bravo
Alfa-freak
    br>
Medlemmen är Offline
|
|

|
|
|