AlfaPower

Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Instruktion för att montera motorvärmare inkl kupéuttag i en AR166
rschneberger
Alfa-freak
****
Avatar



Inlägg: 671
Registrerad: 2014-3-22
Befinner sig: Borensberg
Medlemmen är Offline

Humör: Dags för buskörning!

[*] Inlagd 2022-9-28 kl 19:19
Instruktion för att montera motorvärmare inkl kupéuttag i en AR166


Någon som har länk eller instruktion för hur DEFA/Alfa Romeo tyckte att man skulle montera intaget samt kupéuttag och motorvärmare i en Alfa Romeo 166?

DEFAs anvisningar (de jag har hittat) gäller ju tyvärr bara själva motorvärmaren, men inte hur de anser att man ska placera övriga saker. Kul om det görs så som det är tänkt.... :saythat:

mvh //Ricky





Ricky Schneberger,
Alfa GTV 916 2.0TS Turbo
VW Caddy "My little Mule"
Mazda MX-5 Schneberger Competizione
AR 156 2.5 Sportwagon
Mazzarini R/T
Ford Capri (projekt) ...och så några till...och några hojjar.
https://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=35537
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=34118
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=33730

Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
FredrikAssarsson
Alfa-guru
******
Avatar

Avatar


Inlägg: 7358
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Berlinafeber!

[*] Inlagd 2022-9-28 kl 20:29


Minns jag rätt så var det tänkt att dra in på passagerarsidan en bit under torkaren, i det hörnet. Jag tror att jag borrade ett eget hål där med genomföringsgummi för jag hittade ingen plugg. Kittet från defa var väldigt kort minns jag så det gick inte att dra det exakt som jag ville.



Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5, ’06 GT3.2, ’00 166 3.0, ’77 GTV 2.0
Nuvarande: '04 Alfa 166 3.2, 70 Alfa Berlina 1750 "GTAm”, 1968 Alfa 1750 GTV ”lervällingsliket”
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare
rschneberger
Alfa-freak
****
Avatar



Inlägg: 671
Registrerad: 2014-3-22
Befinner sig: Borensberg
Medlemmen är Offline

Humör: Dags för buskörning!

[*] Inlagd 2022-9-29 kl 07:35


Quote: Ursprugligen inlagt av FredrikAssarsson  
Minns jag rätt så var det tänkt att dra in på passagerarsidan en bit under torkaren, i det hörnet. Jag tror att jag borrade ett eget hål där med genomföringsgummi för jag hittade ingen plugg. Kittet från defa var väldigt kort minns jag så det gick inte att dra det exakt som jag ville.


Låter mao nästan som samma lika som på 156an. OCh som du säger. Kitet var kort, men väl på plats så inser man att längre hade inte blivit bra.
Uttaget (intaget) satte du nere i vänstra dimljuspottan?

mvh //R





Ricky Schneberger,
Alfa GTV 916 2.0TS Turbo
VW Caddy "My little Mule"
Mazda MX-5 Schneberger Competizione
AR 156 2.5 Sportwagon
Mazzarini R/T
Ford Capri (projekt) ...och så några till...och några hojjar.
https://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=35537
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=34118
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=33730

Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare Denna anvädare har MSN Messenger
FredrikAssarsson
Alfa-guru
******
Avatar

Avatar


Inlägg: 7358
Registrerad: 2009-7-8
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Berlinafeber!

[*] Inlagd 2022-9-29 kl 14:41


Ja det var där nere uttaget sattes, kanten av dimljuset.



Fredrik Assarsson.
F.d: '99 166 3.0, '98 Alfa 156 2.5, ’06 GT3.2, ’00 166 3.0, ’77 GTV 2.0
Nuvarande: '04 Alfa 166 3.2, 70 Alfa Berlina 1750 "GTAm”, 1968 Alfa 1750 GTV ”lervällingsliket”
"Man's reach should exceed his grasp" /Robert Browning
Visa anvädares profil Visa alla inlägg av användare

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.11
XMB Forum Software © 2001-2011 The XMB Group
[efterforskningar: 17] [PHP: 83.4% - SQL: 16.6%]